Mindenféle

Mindenféle

Borókabogyós-kapros lazac hagymás krumplival

2016. október 30. - brumcsi

Nemrég a férjem hazaállított egy kb. 2 kg-os lazac darabbal "Hú, olyan jól nézett ki, nem tudtam otthagyni!". Én csak pislogtam kettő, majd (mivel már itthon volt a lazac, sajnos nem tudtam visszaküldeni) szeletekre vágtam és mehetett a fagyasztóba. Tegnap pedig mondta is a férjem, hogy akkor csináljunk valamit a lazacból. Rendben, legyen, de mit? Eddig néha ha vettünk lazacot, akkor csak só-bors, vajon megsüt, kész - ez volt a menü. De ehhez nem volt kedvem. Körülnéztem mi van itthon, úgyhogy készült egy adag borókabogyós-kapros lazac citrommal, hagymás krumplival, salátával. 

Hozzávalók

  • Lazac - annyi szelet ahány főre tervezzük az ételt
  • fél teáskanál frissen őrölt borókabogyó (szeletenként)
  • egy nagy evőkanál kapor - szintén szeletenként
  • citrom
  • vaj

Elkészítés:

A lazacot megsózzuk, majd egy nagy darab alufóliára tesszük, alul legyen a bőrös része. A tetejét megszórjuk a borókabogyóval, majd jó alaposan beborítjuk a kaporral is. Ne sajnáljuk, mehet rá bőven. A legtetejére citromot facsarunk. Levágunk egy kis darab vajat, ezt is rátesszük. Gyakorlatilag meg is vagyunk, az alufólia széleit felhajtjuk, becsomagoljuk a halat. Mehet a sütőbe, 180 fok, 40 perc, légkeverés. Tulajdonképpen kész is vagyunk!

A köret lehet bármi, férjem csak üres fejessalátával ette, magamnak csináltam hagymás krumplit is - igen, tudom, kicsit talán elüt a stílusa, de nekem nagyon ízlett hogy ennyire különböző ételeket párosítottam össze.

Így készült a hagymás krumpli:

A szükséges krumplit megpucoljuk, kis kockákra vágjuk, sóval feltesszük főni. Amíg fő, egy fej hagymát kevés olajon megdinsztelünk, majd pirospaprikát szórunk rá, levesszük a tűzhelyről. Ha megfőtt a krumpli, leöntjük a vizet és összetörjük, majd ráöntjuk a pirospaprikás hagymára és alaposan összekeverjük. Ízlés szerint esetleg utánasózzuk.

Sok salátalevéllel tálaljuk!

img_1516.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenfelebrumcsitol.blog.hu/api/trackback/id/tr2411915331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása