Mindenféle

Mindenféle

Kenyér gyorsan és egyszerűen

2015. június 22. - brumcsi

Többféle kenyeret/zsömlét kipróbáltam már itthon elkészítve, de egyik sem volt az igazi. Ma ismét úgy éreztem, nem szeretnék csak a kenyér miatt közértbe menni, megpróbálom ismét itthon, hátha sikerül. 

Mivel nagyon finom lett és igazán kevés munkát igényelt, mindenképpen le akartam jegyezni a pontos receptet, íme:

Hozzávalók: 

- 1 bögre víz

- 2 bögre finomliszt 

- 1 bögre BL80 kenyérliszt

- 50 g élesztő

- 2 evőkanál olaj

- 2 csipet cukor

- só

Elkészítés:

A bögre vizet meglangyosítjuk, hozzáadjuk a cukrot és az élesztőt (én mindig lefagyasztok néhány csomag élesztőt, így bármikor van kéznél, most is a fagyasztóból vettem ki egyet). Nem kell teljesen felfuttatni, csak éppen hogy az első buborékok megjelenjenek, hogy tudjuk, rendben van az élesztő. 

Egy nagy tálban összegyúrjuk az összes hozzávalót, a liszteket, élesztős vizet, olajat, sót. Én 5-7 percnél tovább nem dagasztottam, és remek lett a végeredmény. Eztuán 15 percet pihenni hagyjuk a tésztát, ezalatt előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a kenyerünket, megvágjuk a tetejét, megkenjük vízzel, és mehet be a sütőbe fél órára. Nekem a fél óra végén már szép színe volt, de az illata még kkcsit éesztős volt, nem éreztem késznek, így lejebb vettem a hőfokon 150 fokra és további 10 percig sütöttem. 

Ha kész, rácsra tesszük, megkenjük ismét vízzel a tetejét, és hagyjuk kihűlni. 

wp_20150622_015.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenfelebrumcsitol.blog.hu/api/trackback/id/tr107565840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása