Mindenféle

Mindenféle

Babakocsi választás - még 1 szempont

2016. október 25. - brumcsi

Rengeteg-rengeteg olyan cikk kering az interneten ahol babakocsik választásával kapcsolatban kapnak a kismamák tanácsot. Sok újat nem hiszem hogy lehet mondani, de azért nekem lenne egy fontos tanácsom. 

Én sajnos elkövettem azt a hibát, hogy csak a legnagyobb, legismertebb bababoltba mentünk be (első gyerek...). Ki is választottunk egy nagy, felfújható kerekű hatalmas babakocsit. Igaz, mi mindenképpen szerettünk volna kirándulni is, földutakon használni, ezért ez fontos volt (eleinte,a mózeses korban be is vált erre a használatra). Mózes és sportrész volt a kocsihoz. A mózes szuper volt, imádtuk, sokat jártunk kirándulni is!

dsc04975.JPG

A sportrészt kevésbé. Itt jönne a fontos tanács: Nézd meg alaposan, hol futnak a biztonsági öv szárai. Készítettem egy kis rajzot is hogy érthető legyen, hogy mi volt a gond a mienkkel. 

Mindét rajzon az ülőrész és a háttámla lásztik, felülnézetben. A mi babakocsinkban az 5 pontos biztonsági öv szárai a bal oldali rajzon látható módon futnak. A kritikus pontot pirossal jelöltem - az a szár, amelyik a baba lábai között jön el. A mi kocsinkban ez teljesen elöl volt, az ülőrész legelején. Sokkal jobb lett volna, ha kb. az ülőrész közepétől indul ugyanis.

Hogy miért? Mert amikor már tudott ugyan ülni, de még nem tökéletesen, és már nem akart feküdni, a mi kocsinkba hiába kötöttem be, egy pici támaszt sem adott neki az öv, mindig lecsüszott, kényelmetlenül, mondhatnám hogy a "hátán ült". Ezzel szemben, ha a jobb oldali rajzon látható a kialakítás, akkor egy pici, éppen ülni tudó baba is beköthető úgy, hogy picit megtámassza az öv is, nem fog lecsúszni, kényelmesebb lesz. 

Itt most biztos sokan gondolják hogy "amelyik baba nem tud ülni, az ne is üljön". Értem, igen, tudom. De szerintem ha már tud ülni, és egy picit megtámasztja az öv, ettől jobban érzi magát ha sétáltok, attól még nem lesz baja. 

Amikor a második gyerkőcnek vettünk egy babakocsit, akkor már erre is figyeltünk, és egyelőre nagyon bevált!

Nemsokára jön egy poszt arról, miért nem tartom jónak a mai trendet a multifunkciós babakocsikkal!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenfelebrumcsitol.blog.hu/api/trackback/id/tr5311834547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása