Mindenféle

Mindenféle

Meggyszörp

2015. október 28. - brumcsi

Kimentünk a telkünkre meggyet szüretelni. Nem tudtuk az összeset leszedni, de így is 5 kg lett. Természetesen szörp lett belőle, a kis kétéves imádja!

Illetve pont egy esküvőre készültünk, így az ifjú pár is kapott egy üveggel ajándékba, szerintem nincs is jobb meglepetés mint valami házi készítésű finomság!

Hosszan keresgéltem szörp-recepteket, de mindegyikkel volt valami problémám, így a sok verzióból gyúrtam egy sajátot:

Hozzávalók: 

- 5 kg meggy

- 3.5 kg cukor

- kb 2 liter víz

Az elkészítés roppant egyszerű, nem is kell magozni a meggyet, csak alaposan átválogatni hogy rossz szemek ne kerüljenek a szörpbe. Az átválogatott meggy mehet egy nagy lábosba, ráöntünk kb 2 liter vizet, vagy annyit hogy ellepje a meggyet. Ezután kézzel belenyúlunk a vízbe és minden meggyet szétnyomkodunk. Én rásegítettem az elején krumplitörővel is, de a végén a maradék szemeket muszáj volt kézzel megkeresni. Nem tűnik kellemes feladatnak, de elég hamar megvan, és nem lesz minden meggyfoltos a magozástól, plusz a nyomkodás is víz alatt történik, így az sem maszatol. 

Egy éjszakára állni hagyjuk a kinyomkodott meggyet. Én a hűtőbe tettem, ebben a nagy melegben tartottam tőle hogy csak úgy kinn nem bírná. Több receptben is akár 2 nap is szerepel a pihentetésre, nekem az egy éjszaka elég volt és tökéletes lett a szörp, nem kell szerintem több. 

Másnap reggel leszűrjük a levet, a meggyet alaposan kinyomkodjuk. Nekem 4 kg meggylé lett a végén. A kinyomkodott meggyet akár meg is lehet enni, mi a nagyrészét végül kidobtuk. Több recept felhasználja a maradékot lekvárnak, de persze ahhoz ki kellett volna magozni az elején az 5 kg meggyet... Azonkívül nálunk senki sem nagy lekváros, így ez nem volt szempont. A 4 kg meggyléhez én 3.5 g cukrot tettem, ezzel összefőztem. Mikor forrni kezd, könnyen kifuthat, a habot le kell szedni róla. Elég pár percet forralni, nem szükséges többet. A forró szörpöt tisztára mosott/kifőzött üvegekbe töltjük, dunsztba tesszük.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenfelebrumcsitol.blog.hu/api/trackback/id/tr767606062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása